17 Eylül 2012 Pazartesi

R E N K !



Renkler, tarihsel gelişimi içinde; dini toplantılarda, doğum, ölüm, kutlama ya da veda törenlerinde bazen korunmak için, bazen kimlikleri tanımlamak için, bazen korkutmak için bazense gizlenmek için, güzelleşmek ve etkilemek için kullanılır.

Gucci

Renkler ayrıca belli bir algı ve duygu yaratmak için, bir anlam ve bir çağrışımı sembolize etmek için, dikkat çekmek, akılda kalmak, etkilemek, farklılaşmak, fark edilmek ya da fark edilmemek için, tutum ve davranışları yönlendirmek için, rahatlamak ya da heyecanlandırmak için kullanılabilir.

KIRMIZI                                                                                                                                          

Giyimde tercih edilen kırmızı, atletik, güçlü, tutkulu, heyecanlı, sıcak, hareketli ve dışadönük bir yapıyı temsil eder. Uyarıcı bir renktir, dikkat çeker, tansiyonu yükseltir, heyecanlandırır, metabolizmayı hızlandırır; iştah açıcıdır, satış rengi olarak da bilinir. Bu nedenle de kafelerde ve restoranlarda sıkça kullanılır. 
 Elie Saab

MAVİ 


Mavi; ciddi, saygıdeğer, otoriter, entelektüel ve güvenilir bir etki yaratır, kurumsallık, istikrar ve güven değerlerini çağrıştırdığı için bankalar tarafından tercih edilen bir renktir. Aynı zamanda liderliği sembolize eder. Dinlendirir, huzurlu hissettirir. Kan akışını yavaşlatır, kan basıncını düşürür, sakinleştirir.
                         













YEŞİL 

Doğanın, doğallığın, sağlığın ve dengenin sembolüdür. Sakinleştirir, güven verir. Bu nedenle banka logoları için de sıkça kullanılır. Yaratıcı düşünmeyi kolaylaştırdığı ve hızlandırdığı araştırmalarca desteklenmiştir. (Bentley, 1999). 










.



SARI 

Sarı, güneşin ve sıcaklığın olduğu kadar altının, zenginliğin ve lüksün de sembolüdür. Dikkat ve uyarının rengidir. Sarı aynı zamanda geçicilik ifade eder, bu nedenle de birçok ülkede taksilerin rengi sarıdır, ancak aynı nedenle bankalar tarafından asla tercih edilmeyen bir renktir.





.








MOR 

Renk olarak mor seçimi, zeka, bilinç ve iç görü düzeyi ile paralellik taşır. Asalet ve güç kavramlarını çağrıştırır. Mistik bir yücelik ve metafizik gücü simgeler. Konsantrasyonu arttırır, konuşma, açılma isteği ve rahatlama yaratır.


KAHVERENGİ   

Toprağın rengidir. Dikkat çekmez, doğa ile çevre ile bütünleşmeyi, ama bir o kadar da silikliği, kaybolmuşluğu, içedönüklüğü temsil eder. Finans ve borsa sektörlerinde çalışanların kahverengi giymemesi bir gelenektir. Mekanlarda kullanıldığı zaman, hareketleri hızlandırır. Fast food mekanları kahverengiyi sıkça kullanır. 
                                                                                                                                        




TURUNCU


Güneşi çağrıştırır. Enerji, canlılık, sağlık ve memnuniyet hissettirir. Sıcak, doğal, samimi, neşeli yapılar turuncuyu tercih eder. Aynı zamanda, iştah açıcı bir renktir, mutfaklar ve yemek odaları için uygun renklerdendir.  
  
                                  















SİYAH


Siyah, ışığı ve tüm renkleri emen bir renktir. Gücü, tutkuyu, asaleti, yalnızlığı, gizemi, ağırbaşlılığı ve dengeyi simgeler. Otoritenin rengidir. Çoğu kültürde siyah, tarih boyunca ölümün, yasın ve matemin rengi olmuştur. Siyah bazen de kaçışın, kaybolmuşluğun ya da isyanın rengi olarak karşımıza çıkar. Siyaha yakın bir renk olan gri ise çoğunlukla kasveti, içe kapanıklığı, karamsarlığı, depresyonu hatta ölümü çağrıştırır.                 









.





















BEYAZ 

Beyaz, ışığı yansıtır; bu nedenle de kullanıldığı ortamlarda ya da yazlık kıyafetlerde serinlik ve canlılık hissettirir. Beyaz, saflığı ve masumiyeti simgeler; birçok kültürde gelinlerin beyaz giymesi bundandır. Ayrıca temizliği ve hijyeni simgeler. Doktorlar ve hemşirelerin, hastaneler ve laboratuarların beyazı tercih etmesi sterillik özelliğini çağrıştırır.
Bazı renk tercihlerinde mevsimler ve iklimler rol oynar. Sonbaharda ve kışta insanlar sıcak ve neşeli renklere ya da vücut sıcaklığını korumak için koyu renklere çekilirler. Bunun tam aksine ısıyı yansıtan beyaz ve pasteller ilkbahar ve yazda daha sık giyilirler.
Renklere atfedilen birçok sosyal gelenek ve sembolik anlam vardır. Batının bazı bölgelerinde yeşilin şanssızlığına inanılırken yine de bu renk doğa ve sağlıkla eşleştirilir. Hindistan'da düğünlerle ilişkilendirilen renk beyaz yerine kırmızıdır. Çin'de yas rengi siyah yerine beyazdır. Yani bir koleksiyon tasarlarken hedef piyasanın özelliklerini göz önünde bulundurmak önemlidir.





Hiç yorum yok: