MODA’DA
ESKİZİN
GÜCÜ
Eskiz bir tasarım sürecinin
ilk basamaklarındandır. Gelişime ve değişime açıktır; eskiz üzerine düşünmek
için yaratılan taslaklardır. Hataları ilk olarak burada belirler ve çözümlere
burada ulaşılmaya çalışırız. Ne yarattığımız görmek hayalimizde daha iyi
canlandırabilmek için de eskize ihtiyaç duyarız.
Mimari gibi daha komplike işlerde
perspektif gibi bazı çizim metotlarını bilmek gerekirken, moda tasarımıyla
ilgili eskizlerde gölgeleme, ölçek gibi konular daha çok ön plana çıkar. Moda
tasarımcıları, tasarımlarını oluşturmaya başlarken bunu kağıt üzerinde kendi
yaratıkları bedenler de denerler ve bu bedenlerin bazı oranları aşırılaşmaya
başlamıştır. Örneğin çok uzun bacakları mankenler ya da aşırı ince bel
öncelikle gözümüze çarpar.
Bu ince ve uzun bacaklar özellikle Elie Saab’ın eskizlerinde çok belirgin bir şekilde kendini gösterir.
Eskiz çizimlerinde renk ve tonlama önemlidir. Çünkü çizilen iki boyutlu nesneye derinlik katmaya yardımcı olur, ayrıca çok aşırı yapay görünen canlı renkleri fazla kullanmaktan da kaçınmak gerekli.
Eskiz
bir tasarımı ana hatları, boyutu, rengi gibi konularda yeteri kadar ifade
edebilmesine rağmen, materyaller, dikiş, bağlantı gibi konularda gerekli detayları
gösterememektedir. İşte tam burada da teknik resim evresi ön plana çıkar.
Bu
eskizlerin hiç birinde malzeme belirgin değil, yalnızca tahmini
algılayabiliyoruz
Tüm bunların dışında eskizler
artık sadece sulu boyalarla değil, neredeyse aynı etkiyi veren hatta daha iyisini
yapabilen vektörel programlarla üretiliyor.
Bu aşağıdakiler de benim denemelerimden örnekler: : )
Ve
son olarak da eskiz hallerinden üç boyutlu hale ulaşmayı başaran
çalışmalar
(Versace)
Facebook 'dan takip edebilmek için:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder